Öğrenmeniz Gereken 4 Kontrol Felsefesi

Öğrenmeniz Gereken 4 Kontrol Felsefesi

Felsefi teoriler ün olarak kafa karıştırıcı ve söylemeye gerek yok, bunlar günlük yaşamımızda bizim için gerçekten önemli olmayan şeylerdir.

Mesela, evrenin yaratılmasından önce var olup olmadığına karar vermemize gerek yok! Günlük yaşamımıza bu soruyu düşünmek için tek bir an ayırmadan devam edebiliriz.

Ancak, zamanın ya da diğerinin bir noktasında, hemen hemen herkesin en azından bir kez olduğu, kimsenin kesin bir cevabı olmadığı sorular üzerinde düşündü.

İlginç bir şekilde, bu tür soruları cevaplamaya çalışan teoriler var. Bu teoriler felsefidir ancak bazen bilim de onların içine sürüklenir.

Öğrenmeniz Gereken 4 Kontrol Felsefesi

En Tartışmalı Felsefeler - Herhangi Bir Ortamın (Özcülük) Nitelikleri Nelerdir?
Yoksa organik bir şekli var mı? Sanattaki bu konudaki tartışmaya “Özcülük” denir ve bir süredir bilinen filozofların dikkatini çekmiştir.

Temel olarak, her şeyin bir “öz” veya “fikir” olduğunu kanıtlayan Platonik İdealizm (Plato tarafından teorik) üzerine kuruludur.

Bu felsefe, her medyanın iletişim tarzına bağlı olarak kendine özgü güçlü ve zayıf yönlere sahip olduğu anlaşmazlığı ile ilgilidir.

Örneğin, bir araba kovalamaca sahnesinin filmde heyecan verici bir olay olduğu kanıtlanabilir, ancak şiirde yeterli duruşu yoktur.

Neden öyle? Basitçe, şiirsel bir ortamın temel bileşenleri okuyucuya bilgi (bir araba kovalamaca sahnesinin) iletilmesi için uygun değildir.

Bu fikri açıklığa kavuşturmak için, kısa formlu bir şiir olan bir Haiku'nun (genellikle üç niteliği ile ifade edilen üç cümlede Japon şiiri), bir sevginin sevgisi kadar ağır olan bir şey için zayıf bir araç olduğu söylenebilir.

Öte yandan, ortam olarak bir sonnet bu ağırlığı düzgün bir şekilde taşıyabilir. Bir sevgili sevgisini özenle tarif edebilir.

Tüm insanlar, özellikle zorlu bir iş olan ve aşırı beceri ve uzmanlık ile yapılabilecekleri tez yazarken öğrencilere kritik sorular sormalarını sağlayan entelektüel bir kalibre sahiptir.

Günümüzde birçok öğrenci, aldıkları ödev miktarıyla mümkün olmayan çok fazla arka plan okuması gerektirdiğinden, bu felsefi konu hakkında (benim için tezimi yazabilir misin?) Soruyor.

Her ne kadar sanat ve medyanın rolünü tasvir ettiği için sanatçılar bu felsefeyle flört etmiş olsalar da, sanatı değerlendirmenin yollarını da yazmışlardır.

Bu eleştirel felsefenin temel sorusu “Şiirin aracı nedir?” Veya “Sanattaki organik biçim nedir?” Diye sorar.

Bununla birlikte, organik form ve tanım hakkındaki sorular bugüne kadar tartışmalı olmaya devam etmektedir.

En Tartışmalı Felsefeler - Sanat Yaratmamız Gerekiyor mu?
Bütün insanlar sanatın bir şekilde ya da başka bir biçimde tadını çıkardıklarından, bu konuda bir tez yazabilirsiniz.

Sanat iyi bir resim, müzede güzel bir heykel, sanat tiyatrosu, müzik veya egzotik mimarinin herhangi bir parçası olabilir.

Sanat yaratmaya devam ediyoruz ve günlük hayatımızda seks, yemek pişirme ve günlük yaşam gibi şeylere temel sanatsal ilkeleri uyguladık.

Sanatın günlük yaşamımızda var olmasına rağmen, varlığı sorgulandı. Gerçek düşündürücü düşünce, neden tamamen lüks olan veya bir uzman olan biri için iyi olan bir şeye ihtiyacımız var.

Bazılarımızın anlayamadığı bir sanat olduğu gerçeğini kabul edelim. Müzede sizi “sanat mı?” Diye düşündüren bir tabloyu fark ettiniz mi? Öyleyse, eğer gereksizse, neden yarattık?

Muhtemel bir cevap, sanatın insanların doğal olarak bir şekilde veya başka bir şekilde arzu ettiği şeylerin bir parçası olması olabilir.

Tüm insanlar sanattan zevk almak ve sanat yaratmak için çaba harcarlar, ancak soru cevapsız kalmıştır, neden?

Aristoteles, hayatın amacının mutluluk kazanmak olduğuna ve sanat yaratmanın ya da zevk almanın bizi mutlu ve mutlu ettiğine inanıyordu.

Belki insanlar güzel bir şeyden mutluluk elde etmek için çaba harcarlar, belki de karmaşık bir şey yaratarak başarı hissi edinmeye çalışırlar, ya da başka bir açıklaması olabilir.

Bu tartışmalı soru hala tartışılmaktadır ve hiçbiri kesin bir cevap bulamadı.

En Tartışmalı Felsefeler - Özgür İrade Hakim mi?
En eski ve en yaygın felsefi sorulardan biri olmuştur. Eylemleri kendi başımıza mı yapıyoruz yoksa bunlar önceki olaylar zinciri tarafından mı yoksa daha büyük bir güç tarafından mı kontrol ediliyor?

Her ne kadar filozoflar ve şimdi bile bilim adamları bu derin felsefi sorun hakkında tartışmış olsalar da, şu ana kadar aranan hiçbir sonuç bulunamamıştır.

Bütün kararlarımızın kader olaylardan etkilendiğine dair bir dini kabulü kabul edersek, o zaman determinizm doğrudur ki bu da özgür irademizi kullanamayacağımız sonucuna varmamızı sağlar.

Özgür irade aslında nedir? Neden buna ihtiyacımız var? Bu olaylar zinciri bizim için işleri mahvediyor mu? Birbirleriyle hiçbir bağlantısı yoksa, işler farklı mı olurdu?

Bunlar, bazılarımızı geceleri uyanık tutan sorular.

Bununla birlikte, bilim adamları tartışma ile ilgilenmeye başladıklarından, beyinlerimizin bilinçaltı kararlar aldıklarını gösteren nörobilim alanındaki ilerlemelere dönebiliriz, bu onların farkında olmadan önce olayları öngörme yeteneğine sahip olduğu anlamına gelir.

Öte yandan, kuantum mekaniği, tüm hipotezi daha karmaşık hale getiren bir olasılık evreninde yaşadığımızı öne sürerek durumu ağırlaştırmaktadır.

En Tartışmalı Felsefeler - Zamanın Kökeni Nedir?
Zaman esastır ve her yaşta filozofları şaşırtan en büyük felsefi gizemlerden biridir.

Zamanın kökeni hakkında çok sayıda tartışma yapıldı, ancak bunu gerçekten izleyebilir miyiz?

Bazı tartışmacılar, dairesel bir şekilde hareket ettiğini varsayarsak zamanın izlenebileceğini öne sürdüler.

Ne yazık ki, bu yaklaşımın sınırlamaları vardır çünkü bir dairenin somut bir başlangıcı veya sonu yoktur.

Diğer yaklaşım, Aristoteles'in ait olduğu düşünce okuluna inanmaktır. Bu düşünce okuluna göre, zaman lineer bir şekilde seyahat eder.

Doğrusal zaman yolculuğunu kabul edersek, sınırın sonunun tespit edilmesinin imkansız olabileceğini ve zamanın kaynağının nerede olduğunu ölçemeyeceğimizi kabul etmek zorunda kalacağız.

Ayrıca, Aristoteles, zaman çizgisinin belirli bir başlangıç ​​noktasına sahip olamayacağını ve zamanın başlangıç ​​noktasını takip etmek için başlangıç ​​noktasını veya ilk anını bilmemiz gerektiğini savundu.

Böylece zamanın hiçlik içinde olduğunu savundu. Zaman yaratma sürecinin başlangıcından itibaren sadece zamanın izlenmesi mümkündür.

Bu tam anlamıyla bizi zamanın kesin çıkış noktasını izleyemeyeceğimizi varsayımına geri getiriyor.


Hiç yorum yok