Semadirek Kanatlı Zaferi Hakkında Bilgi

Semadirek Kanatlı Zaferi Hakkında Bilgi

Kanatlı Zafer Heykeli veya Kanatlı Zafer Anıtı, Yunan mitolojisi zafer tanrıçası Nike'nin MÖ 3. yüzyıldan kalma mermer heykelidir.

Sanatçı: Pythokritos
Sergilendiği yer: Louvre Müzesi
Konu: Nike
Oluşturulma dönemi: MÖ 190
Malzeme: Parian marble

Samothraki'nin Kanatlı Zaferi, aynı zamanda Samothrace Nike olarak da anılır, Yunan tanrıçası Nike'nin (Victory) M.Ö. 2. yüzyıla ait bir mermer heykelidir.

Bir geminin sopası üzerinde duran Zafer kanatlı tanrıçası, Samothrace adasındaki Büyük Tanrılar Kutsal Alanı'nı görmezden geldi.

Yunanlılar, çok erken bir tarihte, Barış, Servet, İntikam ve Adalet gibi kavramları tanrıça olarak temsil ettiler. Zafer bu enkarnasyonların en erken dönemlerinden biriydi.

Heykel, en iyi Helenistik heykelin hareketini, jestini ve zengin dokularını örneklendirir.

Sadece tanrıça Nike'ı değil, bir deniz savaşını onurlandırmak için yaratıldı. Tanrıça bir geminin pruvasına inmeye eğilimli gibi, akıcı bir perdelik tasvir etmenin yanı sıra bir aksiyon ve zafer duygusu taşır.

Helenistik dönem, krallar arasında varislerin mirasçıları tarafından sayısız deniz savaşları gördü.
Ege Denizi'nin kontrolü için savaşan Büyük İskender. Savaş filoları bu nedenle hayati bir askeriydi.

Bu anıt, muhtemelen MÖ 2. yüzyılın başlarında bir donanma zaferinin anısına Rodos halkı tarafından sunulan bir ex-voto idi.

Heykel, keşfinden bu yana eleştirmenleri ve sanatçıları etkilemiş bir form ve hareket ustalığını göstermektedir.

Semadirenin Zaferi heykeli, ayrı ayrı oyulmuş birkaç blok mermerden oluşur ve daha sonra
birleştirilmiş.

Genel olarak, çalışma yüksekliği 5.57 m (18 feet 3 ins) olarak ölçülür. Beyaz Paros mermerinden yapılmış heykel, kanatlar da dahil olmak üzere 2.75 m (9 feet) boyunda duruyor. Taban (2.01 m, 6 ayak 7 ins) ve kaide (36 cm, 1 ayak 2 ins), Rodos adasındaki Lartos ocaklarından gri beyaz damarlı mermere oyulmuştur. Daha koyu renkler, heykelin beyaz mermeriyle çelişmektedir, ancak anıtın tüm yüzeyinde bir patine oluşmuş olmasına rağmen.

Nike, 1863 yılının Nisan ayında, amatör arkeolog Charles Champoiseau başkanlığındaki bir Fransız keşif heyeti tarafından Adrianople (modern Edirne) yardımcısı tarafından bulundu. Kalıntıların çoğu Paris'e gönderildi ve burada yeniden inşa edilen heykel, büyük Daru Merdiveninin inişinde 1884'te Louvre'a kuruldu.

1884'ten beri, Louvre'da belirgin bir şekilde sergilenmiştir ve dünyanın en ünlü heykellerinden biridir. H.W. Janson bunu “Helenistik heykelin en büyük şaheseri” olarak nitelendirdi.

Louvre’ın en büyük hazinelerinden biri olarak kabul edilir ve 19. yüzyılın sonlarından bu yana, en dramatik biçimde, süpürücü Daru merdiveninin başında sergilenmiştir.

1939 sonbaharında, savaş Paris'te inmekle tehdit etti, bu yüzden Kanatlı Zafer, Venüs de Milo ve Michelangelo'nun köleleri gibi diğer bazı paha biçilmez parçalarla birlikte Fransız kırsalındaki çeşitli çaylarda saklanmak için çırpındı.

1950'de, sağ elinin bir kısmı keşfedildi ve Avusturyalı arkeologlar tarafından keşfedilen bir başparmak ve yüzük parmağıyla birleştirildi. Bugün, heykelin bir alçı taşı, çok yakın zamanda keşfedilmiş birkaç parça ile birlikte, Samothrace Arkeoloji Müzesi'ndedir.

2013 yılında heykelin görünümünü geliştirmek için bir restorasyon çalışması başlatıldı. Bu ilk oldu
Heykelin özgün parçalarının bugüne kadar detaylı incelenmesi.

Dünyanın dört bir yanındaki müzelerde ve galerilerde çok sayıda kopya var, en iyi bilinenlerden biri Las Vegas'taki Caesars Palace kumarhanesinin dışında duruyor.

1930'da görevlendirilen ve Abel Lafleur tarafından tasarlanan ilk FIFA Dünya Kupası kupası modele dayanıyordu.

Hiç yorum yok