2018'in En İyi Oyunları: Dead Cells, Captain Toad ve Daha Fazlası

2018'in En İyi Oyunları: Dead Cells, Captain Toad ve Daha Fazlası

DEAD CELLS
Odağı kaybetmeden, Dead Cells, altıdan az farklı türü tek bir macerada buluşturur. Bu inanılmaz bir başarı. Mükemmel bir roguelike veya Metroidvania yaratmak kendi başına bir meydan okumadır, ancak Dead Cells her bir formun ustalığını ve tek bir türe adanmış çağdaşlarını gösterir.

Bazı krediler, oyunun geliştiricilerinin fikirlerini düzeltmek ve gözden geçirmek için geri bildirim kullandıkları Early Access'teki oyunun köklerine gider. Oyun resmen başladığında, Ölü Hücreler, yarı mamul Frankenstein yaratımı yerine tam oluşturulmuş bir yaratık gibi hissettiler.

Tasarımının karmaşıklığına rağmen, oyuncuları tekrar tekrar imkansız kavgalara dönüştürmekten ziyade yeni mekanikleri yavaşça tanıtan yeni gelenlerle dostça davranır. Ve sayısız sırlar ve yükseltmeler sayesinde, her ölüm bir oyuna daha az ve ilerlemeye doğru bir adım gibi daha az hissediyor.

CAPTAIN TOAD: TREASURE TRACKER
Nintendo Wii U'da Süper Mario 3D Dünya'yı yayınladığında - bildiğiniz gibi, hiç kimsenin sahip olmadığı konsol - oyun yapımcısı çok yıllık Mario sidekick Toad'ın oynadığı bir miktar deneysel seviye içeriyordu. Oyuncular, yıldızları toplamak için waddling Toad'ı diorama benzeri seviyelerle yönlendiren harika küçük bulmaca kutularıydı. Nintendo daha sonra bu fikri tam bir oyun haline getirdi, Kaptan Toad: Hazine Takibi. Maalesef, Wii U'da da mahkum edildi. Nintendo’nun en beklenmedik projelerinden biri olan Switch’te, hak ettiği izleyici kitlesi elde ediliyor.

PREY: MOONCRASH
2017 yılında, Bethesda, Prey, The Evil Within 2 ve Dishonored 2'ye bağımsız bir genişleme de dahil olmak üzere bir avuç derin ve yaratıcı tek kişilik oyun yayınladı. Kritik övgüler aldı, bunların hiçbiri özellikle iyi satıldı, akıllıca sürdürülebilirlik hakkında sorular sordu. Tek oyunculu oyunlar, özellikle de sürükleyici sim türünde olanlar. O zamandan beri, bazı hayranlar ve eleştirmenler, bu projelerin geliştiricilerinin hayatta kalmak için yaratmaya zorlanabileceği konusunda spekülasyon yaptılar. Vapid birinci şahıs nişancıları mı? Alaycı savaş royale oyunları? Üç maçlık uygulama?

Prey: Mooncrash, sürükleyici simslerin geleceğine ilk bakışımızdır, ve Twitch akışının yükselişinden, tartışmasız bir şekilde, oyuncu ifadesi ve beklenmedik senaryoları vurgulayan, sözde prosedürel olarak tasarlanmış tasarımı ile. Bir oyunda, telekinetik güçlere sahip bir dolandırıcı düşman çetesi tarafından köşeye sıkıştığımı bulduğumda oyunun ay tabanından neredeyse kaçmıştım. Onları bir hava deliğinde beklemeye karar verdim, ama çok fazla gürültü yaptım. Beni dışarıda beklemek yerine, düşmanları güçlerini havalandırmadaki gaz hatlarını patlatmak için kullandı ve boruların ateş açmasına neden oldu. Kaçmaya çalıştığım zaman, telekinezi yetenekleri beni havaya kaldırdı, ateşin tavanına doğru bastı, ateşin bir domuz gibi bir domuz gibi fırlamasını sağladı.

SEA OF THIEVES
Sea of Thieves  daha fazla içeriğe ihtiyaç duyan ümit vaat eden bir oyun olarak ortaya çıktı kaotik korsan kum havuzu oyuncuları tarafından ilgi çekici. Oyunun temel kavramları zamanla kaynadı, aperatifler düzenli bir güncelleme programı ve oyunun cazip temeli olan yeni sistemler tarafından desteklendi.

WRECKFEST
Wreckfest'in uzun süreli gelişimi, son altı yıl içinde orta büyüklükteki bağımsız oyun stüdyolarının yörüngesini kapsüllemektedir. Geliştirici Bugbear, 2012'de, Double Fine'nin Broken Age'in Kickstarter'ı mütevazı bir şekilde kumar oyunları için potansiyel bir finansman aracı olarak kurduğu aynı zamanda proje üzerinde çalışmaya başladı. Böylece 2013 yılında, Bugbear oyununu crowdfund etmeye çalıştı. Ortaya çıktığında, stüdyo 350.000 $ hedefine ulaşamayacaktı, Kickstarter kampanyasını sonlandırdı.

FLORENCE
Floransa, karmaşık duygularla zevkli bir şekilde baharatlanmış evrensel bir aşk hikayesidir. Büyük bir bütçeye veya esrarengiz bir vadi hareket yakalamasına ihtiyaç duymaz. Bunun yerine, onun mesaj basit hikaye ritimleri ve oynak etkileşimler yendi yararlanır.

Floransa tüm çeşitleri ve dereceleriyle aşk hakkında bir oyundur. İlk tarihlerin garipliğini, iki kişinin birbirlerinin hayatlarını nasıl kolaylaştırabileceğini gösteriyor. Kritik ama sevecen bir ebeveyn ile bir ilişkinin tepelerini ve vadilerini gösterir. Aynı zamanda 20-bir şey olma hissini ve (tam tersine tüm delillere rağmen), sizi önceden belirlenmiş bir hedefe taşıyan taşıyıcı bant üzerindeki bir parsel gibi bir yolda sıkıştığınızı hisseder.

GOD OF WAR
Savaş tanrısı, eylem imtiyazının yöntemsel olarak yeniden yapılandırılmasıdır. Geçmişini yukarıdan aşağıya bir yeniden başlatma ile görmezden gelerek, Tanrı'nın Tanrısı, hem karakterlerinin hem de önceki yaratıcılarının eylemleriyle diyalog içinde olan bir devamıdır. Ancak, girişin seleflerinin yanında nerede oturduğuna dair bolca şey söylendi. Daha az bahsetmek gerekirse, savaş tanrısı kendi başına ne kadar iyi duruyor ki, bu da kendi önellerinin bagajı olmadan gayet iyi çalışıyor. 

SHADOW OF THE COLOSSUS
Colossus'un gölgesi PlayStation 2, PlayStation 3 ve şimdi PlayStation 4'teki en iyi oyunlardan biri. Austin, Texas'ın kendi Bluepoint Games tarafından üretilen 4K remake, klasikin saygılı (ama çok da saygılı olmayan) restorasyonu. Bu bir yeniden başlatma değil, aynı zamanda hafif bir yükseltme. Bunun yerine, klasik bir senaryonun modern bir performansına benziyor. Her şey orada, tıpkı hatırladığınız gibi, ve yine de PS2 orijinaline geri dönmekten daha taze ve daha yeni bir şey hissediyor, hatırladığımız kadar yumuşak ve zevkli olmayan bir oyun.

FORTNITE BATTLE ROYALE
Fortnite Battle Royale'ye geç kalma konusunda endişelenme. Savaş royale formülü üzerindeki bu renkli ve yapıcı bükümün yaratıcıları, yeni oyuncuların gemiye zıplama, haritayı, silahları ve modları sürekli olarak yeniden tasarlama ve yeniden kurma şansını artırıyor. En dramatik değişiklikler, Blizzard’ın Hearthstone modelini anımsatan mevsimler boyunca gerçekleşiyor. Birkaç ay içinde, oyuncular yeni kostümler, planörlerin ve bonusların kilidini açarak saflara doğru ilerliyorlar. Sezon tamamlandığında herkes sıfır döner. Elbette, bu yükseltmelerin ve ödüllerin hiçbiri oyunculara savaş alanında bir avantaj sağlamaz, bu yüzden kozmetikle ilgilenmezseniz, başlamak için hiçbir zamanın ya da para harcamanın sebebi yoktur.

Hiç yorum yok